Nařízení se zabývá riziky v oblasti nakupování on-line. Ve zkratce má za úkol nastavit pravidla pro bezpečnost výrobků.
Bohužel ale obsahuje požadavek na automatické odstraňování obsahu, který je identický jinému obsahu již označenému za závadný (stay-down).
Jedinou možnou cestou, jak takto obsah odstraňovat, jsou automatické filtry. Proti těm dlouhodobě vystupuji.
Chybují a vedou k blokaci zcela neškodného obsahu. Proto jsem pro návrh nemohl zvednout ruku.
@marcel_kolaja A přitom by stačilo, aby každý výrobek měl v obchodě povinně odkaz do centralizovaného katalogu bezpečných výrobků a to buď viditelně nebo jako součást čehosi typu (Open) Linked Data. Hlavně, že do grantů kolem tohodle sémantična nalila (zbytečně) EU spousty peněz, a mnoho "vědátorů" na tom udělalo docentury. Efekt všeho nula, a proto Evropa pokračuje v úpadku. Levá ruka neví co děla pravá a peníze tečou neefektivně do kanálu, a nakonec to chtějí řešít autoblokací 🙄